Porada nemusí být zbytečná

Jestliže ze všech stran slyšíme o neefektivnosti nebo dokonce zbytečnosti porad, proč neustále pořádáme či navštěvujeme další a další? Článek na portálu Businessweek.com přišel s několika jednoduchými tipy, jak omezit počet porad na minimum a zefektivnit průběh jejich konání.

Nemusíte být na jednom místě

Hledejte způsoby, jak sdílet informace, aniž by všichni účastníci porady museli být v téže místnosti nebo se účastnit téhož konferenčního hovoru. Nástroje, jako jsou wiki, blogy nebo Microsoft SharePoint vám mohou posloužit jako „týmová paměť“, k níž se můžete vracet.

Ujasněte si, jak budete rozhodovat

Jak funguje proces rozhodování ve vašem týmu? Rozumějí mu všichni a není příliš dlouhý? Místo dlouhých porad s nekonečným procesem rozhodování zaveďte jasné postupy, které vám ušetří čas.

Naučte se delegovat

Většinou je možné delegovat více, než jsme ochotni připustit. Místo zdlouhavých skupinových diskusí zkuste dát odpovědnost za rozhodnutí tomu členovi týmu, který je dané záležitosti nejblíže.

Budujte kulturu založenou na výsledcích. Do procesu zefektivňování porad zapojte celý tým.

Zdroj: HR News

Další články k tématu