4 kroky, které vás dovedou k práci v Electroworldu

Jen z inzerátu se určité věci nedozvíte. Třeba to, co přesně vás čeká první dny a týdny v nové práci nebo v čem spočívá úvodní zaškolení. Společnost Electroworld, která má v ČR 18 obchodů se spotřební elektronikou, se rozhodla trochu odkrýt své zákulisí. Školitelé Kateřina Fousková a Pavel Nykodým popisují čtyři kroky, kterými si nováčci postupně projdou. Oba to znají hodně prakticky: sami v Electroworldu začínali jako prodejci elektroniky a bílé techniky.
IMG_1995_

↑ Electroworld hledá nové prodejce, skladníky a pokladní.

1. krok: Pohovor s budoucím šéfem

Pokud je zaujal životopis a průvodní dopis, pozvou vás na osobní schůzku. Popovídáte si se store managerem a vedoucím oddělení, kam byste měli nastoupit. Seznámíte se tedy se svým budoucím šéfem a můžete hned odhadnout, zda si lidsky sednete.

Pohovory se Electroworld snaží vést co nejpraktičtěji: „Otázky typu Kde se vidíte za 5 let u nás nečekejte,“ usmívá se Kateřina Fousková, která školí nové kolegy.

Spíše než délka praxe je zajímá, jak dokážete komunikovat a reagovat. Protože co si budeme povídat: bez určité výřečnosti a pohotovosti se dobrý prodejce neobejde.

„Často se stává, že se někdo hlásí na pozici pokladní nebo skladníka, ale díky tomu, jak umí komunikovat, mu nabídneme místo prodejce,“ říká Kateřina. Pohovor se podle ní nese v přátelském duchu, nikdo nemá zájem dostávat uchazeče uměle pod tlak.

» Práce v Electroworldu: Koho teď hledají?

2. krok:  Šestidenní zaškolení nováčků

Není nic horšího, než když nastoupíte do nové práce a tam na vás nikdo nemá čas. V Electroworldu si na zaškolení nováčků zakládají. Vědí, že kdyby je v tom nechali plavat, vrátí se jim to jako bumerang v podobě naštvaných zákazníků.

„Vstupní zaškolení trvá šest dní, od pondělí do soboty, a probíhá vždy v Praze,“ přibližuje Pavel Nykodým, další školitel v Electroworldu. Právě s ním a jeho kolegyní Kateřinou se na tréninku nováčků potkáte.

  • Nejprve vám řeknou něco o firmě jako takové: její historii, jednotlivých odděleních i bonusovém systému. Dozvíte, jak si na své pozici můžete vydělat co nejvíce.
  • Představí vám všechny služby, které Electroworld zákazníkům nabízí. Dozvíte se, na co si dát pozor během vyřizování reklamací, jak je se zákazníky řešit.
  • Seznámí vás se zbožím a interními procesy. „Je důležité, aby lidé znali postupy, jak a podle čeho vystavovat zboží. Také aby měli alespoň základní znalosti o produktech, které nabízíme,“ popisuje školitelka Kateřina. Více o jednotlivých produktech se zaměstnanci dozví i z e-learningového portálu Ewškola.
  • Naučí vás, jak vést prodejní hovor, jakých kroků se při něm držet. „Nováčci si na školení zažijí fiktivní prodejní hovory, kdy si vzájemně zkouší prodat domluvený produkt. Cvičíme tak argumentaci a komunikační schopnosti,“ říká Pavel.

3. krok: Praxe na prodejně nanečisto

Teorie je důležitá, ale člověk se toho stejně nejvíc naučí až v praxi. Během šestidenního vstupního zaškolení si proto osaháte práci v prodejně nejprve nanečisto. Strávíte část směny se zkušenějšími kolegy a budete je pozorovat při práci.

Zkusíte si důležité praktické činnosti, třeba sepsání splátek se zákazníkem nebo tisk cenovek.

„Vstupní školení máme trochu jinak sestavené pro prodejce, pro pokladní a pro skladníky,“ vyjmenovává školitelka Kateřina Fousková.

U prodejců se trénuje hlavně komunikace, argumentace a prodejní dovednosti. Pokladní a skladníci pak stráví více času na prodejně, kde si zkoušejí hlavně různé praktické úkoly: příjem a výdej zboží, reklamace a podobně.

4. krok: Jmenovka na firemní tričko

Jakmile projdete zaškolením a zvládnete závěrečnou zkoušku a test, můžete se naplno pustit do práce. Samozřejmě je jasné, že může ještě trvat, než všechno dostanete pořádně pod kůži.

„Nečekáme, že po školení přijde do obchodu hotový, všeho znalý prodejce, ale člověk, který bude vědět, jaké jsou jeho úkoly a bude mít přehled o tom, co ho v pracovní den čeká,“ shrnuje Kateřina.

„Sám vím, jak je důležité, když má nový člověk od začátku všechny potřebné informace,“ doplňuje její kolega Pavel. Než se stal interním školitelem, prodával v Electroworldu počítače, telefony a herní konzole. Kateřina je také „člověk z plochy“ – několik let dělala prodejkyni bílé techniky na jedné z pražských poboček.

» Práce v Electroworldu: Koho teď hledají?

(PR článek)

Další články k tématu

Naprosto šílené otázky, které mohou zaznít na pohovoru

Popište slepému žlutou barvu. Co byste dělal, kdybyste jako jediný přežil pád letadla? Příběhy o šílených otázkách na pohovorech jste jistě slyšeli, četli a možná také zažili. Co konkrétně se jimi personalisté snaží zjistit? ↑ Kolik kominíků je v Brně? Jak to mám asi tak vědět? Proč se na takové věci vůbec ptají? Některé „crazy … číst více

8 schopností, kvůli kterým vás budou chtít všude

Rádi byste si zkusili jinou práci, ale při čtení inzerátů se vždy zaseknete. Přesněji řečeno: zarazí vás obavy, že nemáte potřebnou praxi, a tak vás stejně nevezmou.. Jenže firmy si nové kolegy nevybírají jen podle toho, co umí – hodně záleží i na tom, jací jsou. Tohle je 8 schopností, které uplatníte skoro všude, bez ohledu … číst více

21 otázek, které na pohovoru položte VY

Jaká otázka dělá uchazečům na pohovorech největší potíže? Často ta, která padá až na závěr. Zní: „Je něco, na co se teď chcete zeptat vy nás?“ Spoustu lidí tento dotaz zbytečně rozhodí. Nepočítali s tím, že se role mohou obrátit a nemají v hlavě připravenou žádnou dobrou otázku. Takže zrudnou a začnou koktat: „No, víte, vlastně … číst více

5 typů personalistů, se kterými se můžete setkat

Jsou personalisté, se kterými se na pohovoru budete cítit jako na jedné lodi. Jiným ale nebudete stát ani za krátký e-mail. Seznamte s pěti typy HR odborníků, na které můžete narazit, když hledáte práci. 1. Energizer Stručná charakteristika: Z pohovoru odejdete nabití energií. To byl super pokec! Tento personalista nechce, abyste byli nervózní více, než je zdrávo. … číst více